ПІЛОТНИЙ ПРОЕКТ


Чернігівська початкова школа №25 стала учасницею пілотування нового стандарту шкільної освіти. У класі 30 учнів. У кожного своя парта, але сидять діти не спинами одне до одного, а обличчям. Діти працюють у групах по п’ять-шість чоловік. Саме таким чином розвивається чи не найважливіше уміння, яке знадобиться в дорослому житті, – спілкуватися. Катерина Романенко, вчителька пілотного класу: «Це головне, чого ми маємо навчити дитину. Тобто вчитися домовлятися, прислухатися до думки один одного, співпрацювати. Завдання на розвиток критичного мислення. Багато вправ з методики «криголаму» — ми обіймаємось, бажаємо гарного настрою один одному. Застосовуємо рухливі ігри з дидактичною метою». На відміну від звичайних перших класів, носити з собою книжки учням непотрібно. Все в електронному вигляді – посібники та зошити. Учитель щодня роздає дітям роздруківки, з якими вони працюють. Робить навчання цікавішим – інтерактивна дошка. По-новому мислять і вчителі. У 25-й школі із п’яти перших класів експериментальних – два. Класні керівники стандартами старої системи освіти не заангажовані. Наталія Кириленко, директор школи №25: «Завжди цікаво бути першими. Звичайно, дуже велика увага прикута до цих класів, до цих вчителів. Це дало можливість нам зайнятись саморозвитком, самоосвітою. Тому що, дійсно, змінились підходи до навчання. В ці класи набрали в нас дві молоді вчительки, яким по 25 років. Вони займаються самоосвітою. Вони пройшли тренінги». Інше матеріальне забезпечення та інші підходи у навчанні. Один з ключових аспектів реформи – аби у дитини формувалась цілісна картина світу. У «новій школі» — інтегровані заняття та тематичні тижні. Аліна Коломійченко, вчителька пілотного класу: «У нас уже було чотири тематичних тижні. Це був «Я – школяр», «Мої друзі». Зараз у нас тема «Моє довкілля». Дуже цікава тема, оскільки тут дуже багато з природою пов’язано. Жива, нежива природа. Сьогодні у нас, наприклад, у нас тематичний день «Як поводити себе у довкіллі, щоб не зашкодити довкіллю саме. Тобто ми привчаємо дітей до екологічної культури». Катерина Романенко, вчителька пілотного класу: «Ми інтегруємо такі предмети, як природознавство, основи здоров’я, трудове навчання. І працюємо над проектами, в груповій діяльності різній. Мені дуже подобається, тому що це подобається дітям. Їм це цікаво. Тематичний тиждень — він взагалі дозволяє дитині сприймати цілісну картину світи. І тим більш, задоволені батьки, що дитина з радістю іде до школи». Це тиждень довкілля. Природу на дворі оглядали, рослини рахували, речення про них писали. Тепер першачки навчаються, як правильно поводитися на природі. Намагаються не відставати у впровадженні новацій і звичайні класи. Третьокласник Тимур цього разу в ролі вчителя математики. У їхньому класі день учнівського самоврядування. Наталія Кириленко, директор школи №25: «Відрізняються методичним забезпеченням звичайні класи і пілотні, відрізняється матеріально-технічна база. Звичайно, було б краще, таке методичне забезпечення було у всіх перших класах, а не тільки в пілотних. навчання дітей в пілотних класах проходить більш динамічно, ніж в звичайних класах, але в нас всі вчителі креативні». Різниця між старою і новою школою відчутна. Ось так виглядає клас «нової школи». А ось так виглядає робота у звичайному першому класі, де не опробовують новий стандарт освіти – учнів 36, звичні зошити та підручники. Наступного року реформа має дійти до всіх. Новий стандарт початкової освіти цьогоріч тестується у пілотному режимі. Після доопрацювань вступити в дію у всіх школах він має у наступному навчальному році.


У пілотному проекті запропоновано взяти участь учителям перших класів
 Коломійченко А.А. та Романенко К.С.

Коломійченко Аліна Алібеківна
Стаж роботи 2,5 роки
e-mail: alina_karpenko@meta.ua
 Коломійченко Аліна Алібеківна працює на посаді вчителя початкових класів в Чернігівській ЗОШ І ступеня №25 з 13.04.2015 року. В роботі використовує  технологію критичного мислення, цю методику впроваджує за допомогою системи вправ, яку розробила. Має друковані роботи з теми: "Розвиток творчих здібностей молодших школярів" у фахових журналах. Очолює методичне об`єднання класних керівників школи. Добре володіє методикою викладання всіх предметів у початкових класах. Ефективно реалізує міжпредметні зв’язки. Віддає перевагу інтерактивним методам навчання, які створюють атмосферу творчої невимушеності й допомагають кожній дитині вивчити свої можливості. Завдяки ефективному використанню цих методів, учитель досягає засвоєння на уроці учнями необхідних знань,  відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти. Застосовує різні засоби активізації розумової діяльності учнів, залучає їх до пошукової роботи. Її уроки завжди цікаві, добре продумані, насичені, з вдало підібраною наочністю та різноманітним дидактичним матеріалом. На уроці створює ігрову атмосферу, що розвиває пізнавальний інтерес і активність учнів, знімає втому, дозволяє втримати увагу. Використовує в своїй роботі нестандартні уроки: урок-подорож, урок-гра, урок-казка, урок - КВК.


Романенко Катерина Сергіївна
Стаж роботи - 2,5 роки
e-mail: katiaromanenko@ukr.net
Романенко Катерина Сергіївна працює на посаді вчителя початкових класів з 30.03.2015 року.  За час роботи показала себе творчим учителем, який добре володіє інноваційними освітніми методами й технологіями, активно їх використовує у своїй роботі. Особливо ефективно застосовує технології творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів. Творче ставлення до роботи Катерини Сергіївни забезпечує високу якість навчання її учнів. Методична проблема над якою працює вчитель: «Роль дидактичної гри у навчальній діяльності молодших школярів». З цієї проблеми має друковані публікації, методичні розробки уроків а фахових виданнях.


ДОСВІД





Що таке «Нова українська школа» і чим вона відрізняється? Наталия Кириленко та Алина Коломийченко (Alina Kolomiychenko) у ранковій студії розкажуть про всі нюанси ключової реформи Міністерства освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар