СТОРІНКА БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Інформація щодо вступу до 1 класу
 на 2019 - 2020 навчальний рік.
Відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 367 від 16.04.2018 р., зарахування дітей до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку  навчального року та відповідно до території обслуговування (крім закладів освіти ІІ, ІІ-ІІІ ступенів та ІІІ ступеня). Органам місцевого самоврядування та місцевим органом виконавчої влади  рекомендовано  щорічно  не пізніше ніж за один місяць до завершення прийому заяв визначати дату початку приймання заяв про зарахування. Такий строк не може бути меншим одного місяця. Зарахування дітей до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування дітей до закладу освіти їх розподіл між класами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про загальну середню освіту». Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви  висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації). Заяву про зарахування дитини до першого класу закладу освіти, за яким  закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця дитина, та документи,  визначені пунктом 4 розділу І цього Порядку, подаються до відповідного закладу одним з батьків дитини особисто до 31 травня.

Таким чином, прийом документів до 1-х класів на 2019-2020 навчальний рік у закладах загальної середньої освіти міста, підпорядкованих управлінню освіти Чернігівської міської ради, розпочнеться не раніше квітня 2019 року.
Прийом документів проводиться за адресою:
вул. Доценка, 29 (приміщення початкової школи)
Відповідно до Зако­ну України «Про загальну середню освіту» для прийому до першого класу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи:
заява на ім’я директора школи;
копія свідоцтва про народження дитини.
       Присутність дитини під час прийому до школи є обов'язковою. За довідками можна звернутися за телефонами:
 секретар: 3-91-31
директор: Кириленко Наталія Миколаївна: 3-91-30
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!! 
Лист МОН №1/9-71 від 14.02.15р.  "Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Особливості приймання дітей до перших класів
загальноосвітніх навчальних закладів
Вік майбутніх першокласників
Вік майбутніх першокласників регламентовано статтею 20 Зако­ну України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 р. № 651-XIV, в якій зазначено, що зарахування учнів до загальноосвіт­ніх навчальних закладів здійснюється, як правило, з шести років. У пункті 1.4 Постанови Головного державного санітарного лікаря України «Про підготовку загальноосвітніх навчальних закладів до но­вого 2009/2010 навчального року» від 29 липня 2009 р. № 20 наголо­шено: «Не допускати прийом до школи дітей, молодше 5 років 8 міся­ців». Зазначена Постанова Головного державного санітарного лікаря України є чинною до початку 2010/2011 навчального року.
Разом з тим, звертаємо увагу на те, що згідно зі статтею 12 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628-ІП право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям ві­ком від двох місяців до шести (семи) років. Отже, якщо дитина досягла шестирічного віку, дошкільні навчальні заклади не можуть відмовити батькам у подальшому отриманні їхньою дитиною дошкільної освіти.
Умови приймання дітей до загальноосвітніх навчальних закладів
Приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про прийом дітей до 1 класу за­гальноосвітніх навчальних закладів» від 7 квітня 2005 р. № 204.
Загальноосвітні навчальні заклади приймають дітей на навчан­ня відповідно до визначеної території обслуговування. За наяв­ності вільних місць дитина може навчатися і в інших навчальних за­кладах.
Для зарахування дитини до першого класу батькам чи особам, які їх замінюють, потрібно подати до загальноосвітнього навчально­го закладу такі документи:
-   заяву на ім’я директора;
-   копію свідоцтва про народження дитини;
-   медичну картку вставленого зразка.
Згідно зі статтею 12 Закону України "Про охорону дитинства" батьки несуть відповідальність за стан здоров'я дитини, її фізичний розвиток. Відповідно до статтей 12, 15 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" медичні працівники, які проводять профілактичні щеплення, зобов'язані надавати об'єктивну інформацію особам, яким проводять щеплення, або їх законним представникам про ефективність профілактичних щеплень і можливі післявакцинальні ускладнення. Особам, що не досягли п'ятнадцятирічного віку, профілактичні щеплення проводяться за згодою їх об'єктивно інформованих батьків або інших законних представників, які мають право відмовитися від щеплень за відсутності повної об'єктивної інформації про вплив щеплень на стан здоров'я і подальші наслідки. Якщо особа та (або) її законні  представники відмовляються від обов'язкових профілактичних щеплень, лікар має право взяти у них відповідне письмове підтвердження, а в разі відмови дати таке підтвердження - засвідчити це актом у присутності свідків.
Питання про відвідування навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією (наказ Міністерства охорони здоров'я України від  29.11.2002 № 434 та затвердженого цим наказом примірного "Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу").

МЕДИЧНІ ПОКАЗНИКИ
для відмови вступу до школи
  дітей 6-річного віку
Захворювання, перенесені впродовж останнього року:
інфекційний гепатит;
пієлонефрит, дифузний гломерулонефрит;
міокардит неревматичний;
менінгіт епідемічний, менінгоенцефаліт;
туберкульоз;
ревматизм в активній формі;
захворювання крові;
гострі захворювання (понад 4 рази).


Хронічні захворювання в стадії суб- і декомпенсації:
• вада серця, ревматична або від народження;
• хронічний бронхіт, бронхіальна астма, хронічна пневмонія (при загостренні або відсутності стійкої ремісії впродовж року);
• виразкова хвороба шлунка та 12-перстної кишки, хронічний гастрит, хронічний гастродуоденіт (в стадії загострення, з частими рецидивами і неповною ремісією);
• анемія (за рівня гемоглобіну в крові 10,7—8,0%);
• гіпотрофія піднебінних мигдалин III ступеня;
• аденоїдні вегетації III ступеня, хронічні аденоїди;
• тонзиліт хронічний (токсико-алергійна форма);
•  ендокринопатія (зоб, цукровий діабет тощо);
•  неврози (неврастенія, істерія, логоневроз тощо);
• затримка психічного розвитку;
• дитячий церебральний параліч;
• травма черепа, перенесена в поточному році;
• епілепсія, епілептиформний синдром;
• енурез;
• екзема? нейродерміт (поширення шкірних змін);
• міопатія з прогресуванням (понад 2,0 Д);
•  накладання соматичних захворювань (двох і більше), які призводять до астенії


ПАМ`ЯТКА 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКА
Порада перша:
Найголовніше, що ви можете подарувати своїй дитині, - це ваша увага.
Вислуховуйте її розповіді про школу, ставте уточнюючі питання. І пам'ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи дочки може виявитися подією, що хвилює весь день!
Якщо дитина побачить ваш інтерес до її справ і турбот, вона обов'язково відчує вашу підтримку. Слухаючи її уважно, ви зможете зрозуміти, в чому малюкові потрібна ваша допомога, про що слід поговорити з вчителькою, що реально відбувається з дитиною після того, як ви прощаєтеся з нею біля дверей школи.
 Порада друга:
Ваше позитивне ставлення до школи і вчителів спростить дитині період адаптації.
Запитайте будь-якого знайомого першокласника, яка у нього вчителька. У відповідь ви, швидше за все, почуєте, що вона найкраща, найкрасивіша, найдобріша. Для першокласника вчителька стає одним з найголовніших дорослих у житті.
У перші місяці в школі вчителька закриває собою маму і тата. Мудрим вчинком треба підтримати цю «закоханість» дитини і не ревнувати. Співробітничайте з вчителями вашої дитини, пропонуйте допомогу, проявляйте активність. У класі з активними батьками, як помічено, тісніші і кращі стосунки між дітьми, цікавіше життя, більше свят і походів.
Навіть якщо особисто у вас, як батьків, є якісь питання до вчителів, вам здається, що щось потрібно робити по-іншому, всі тертя повинні залишитися між дорослими. Інакше дитина буде вимушена розриватися між любов'ю до батьків і авторитетом вчителя.
Дуже шкідливі негативні чи нешанобливі вислови про школу і вчителів «у сімейному колі», це значно ускладнить дитині адаптаційний період, підірве спокій дитини і впевненість в турботі і згоді між важливими для неї дорослими людьми.
 Порада третя:
Ваше спокійне ставлення до шкільних турбот і шкільного життя дуже допоможе дитині.
Побачивши батьків спокійними і впевненими, дитина відчує,  що боятися школи просто не потрібно. Одна бабуся плакала, збираючи внука зранку в школу. Вона гладила його по голові, бігала між портфелем і одягом і голосила: «Куди ж ми тебе відпускаємо! Тебе ж там цілий день годувати не будуть! Як же ти там сам один без мене будеш!» І так кожного ранку протягом місяця.  Зустрічали хлопчика зі школи так, ніби він тільки повернувся живим з війни.
Батьки хлопчика помітили, що дитина почала «боятися школи». Основну роботу провели з бабусею.
Її запросили на цілий день на шкільні заняття, вона була присутня на всіх уроках, снідала разом зі всім класом, зайшла в шкільну роздягальню, медичний кабінет, спортивний зал.
До речі, гордість хлопчика не була вражена присутністю в класі бабусі. Йому пообіцяли, що він розповість однокласникам, що це його бабуся, тільки якщо захоче сам. Після цього дня бабуся зрозуміла, що внук росте і тепер школа йому по плечу. Дуже швидко пройшли страхи і у самої дитини.
 Порада четверта:
Допоможіть дитині встановити стосунки з однолітками і відчувати себе впевнено.
Особливо ваша допомога знадобиться, якщо дитина не ходила до школи в дитячий садок. В цьому випадку вона не звикла до того, що увага дорослих розподіляється відразу між декількома дітьми. Хваліть дитину за товариськість, радійте вголос її новим шкільним знайомствам. Поговоріть з нею про правила спілкування зі своїми ровесниками, допоможіть стати вашій дитині цікавою іншим. Вчіть її новим іграм, щоб вона могла показати їх друзям. Запросіть однокласників вашої дитини до вас додому - просте чаювання, а маленький господар навчиться приймати гостей.
Не варто «підкуповувати» увагу шкільних товаришів вашої дитини дорогими іграшками та одягом. Так ваша дитина не навчиться бути потрібною іншим. Ваш син чи дочка може зіткнутися із заздрістю однокласників.
Упевнений в собі, товариський малюк адаптується до будь-якої ситуації швидше і спокійніше.
 Порада п'ята:
Допоможіть дитині звикнути до нового режиму життя.
Дитина звикає до школи не тільки психологічно, але і фізично. Багато дітей в першому класі вперше стикаються з необхідністю вставати в один і той же час зранку.
Впродовж  3-6 годин шкільного дня дитина активно вчиться. У шість-сім років таке навантаження дорівнює напруженому робочому дню дорослої людини.
З початком шкільного навчання різко збільшується навантаження на нервову систему, хребет, зір, слух дитини.
Якщо до цього ви не дотримувалися режиму дня, то постарайтеся м'яко ввести його. Ваша дочка чи син потребує  регулярного  тривалого сну. Допоможіть школяру навчитися заснути в один і той же час.
Не примушуйте дитини відразу сідати за уроки.
Дитині потрібний час, щоб відпочити. Це корисно і для самого процесу навчання. Мозок використовує час відпочинку, щоб «укласти нові знання на потрібні полички». Дитині, як і нам, після робочого дня потрібно трошки тиші і відпочинку. Поклопочіться про здоров'я вашої дитини, оскільки в перші місяці шкільного навчання огріхи в режимі дня позначатимуться серйозніше, ніж раніше.
 Порада шоста:
Мудре відношення батьків до шкільних успіхів виключить третину можливих неприємностей дитини.
Багато батьків так хочуть гордиться своїми дітьми і так турбуються про їх оцінки, що перетворюють дитину на додаток до шкільного щоденника.
Шкільні успіхи, безумовно, важливі. Але це  - не все життя вашої дитини.

Шкільна оцінка - показник знань дитини з даної теми даного предмету на даний момент. Ніякого відношення до особи дитини це не має.  Хваліть дитину за її шкільні успіхи. І пам'ятайте, ніяка кількість «дванадцяток» не може бути важливішою за щастя вашої дитини.


ПОРТФЕЛИК ПЕРШОКЛАСНИКА
(Орієнтований перелік )
- Зошити в клітинку та косу лінію (12 аркушів). На перший час по 5-10 штук кожних вистачить. Зверніть увагу на якість паперу. Він не повинен бути сірим, але і не занадто білим. Клітинки та лінії повинні бути чітко прокресленими, щоб дитина добре бачила рядочки, адже це впливає на якість її почерку). Зверніть увагу, що у зошитах в косу лінію має бути додаткова міжрядкова лінія (її роблять пунктирною або суцільною). Краще купити з не дуже яскравими обкладинками, але і не з дуже похмурими. Дитині має бути приємно в них писати. Чи купувати в школу для першокласника папку для зошитів, вирішуйте самі, але найчастіше папка лежить в портфелі сама по собі, зошити самі по собі.
- Обкладинки для зошитів та підручників. Зверніть увагу, що деякі зошити з друкованою основою мають нестандартні розміри, тому обгортати їх будете пізніше, отримавши зошит.
- Ручки кулькові, синього або фіолетового кольору, з нетемним, але і не дуже світлим кольором пасти, 2-3 шт. (гелеві не можна). Ручка повинна бути легкою, не товстою, звичайної довжини, не повинна мастити і дряпати папір. На кінчику ручки не повинно бути зайвих прикрас. Купуйте кілька штук, щоб були вдома і покладіть запасні в портфель.
- Пенал краще купити звичайний і зручний (пенали у вигляді машинок, іграшок відволікають дитину). Пенал не повинен бути металевим або пластмасовим (вони сильно грюкають), уникайте складних застібок.
- Олівці прості (3 шт.) та кольорові. Кольорові олівці обирайте м'які, зверніть увагу на якість кольору, оскільки першокласники користуватимуться ними дуже часто.  Бажано набір не менше 12 кольорів,
- Лінійка, на якій чітко видно поділки та цифри, з 0 до 20 см .
- Точилка та гумка. При виборі звертайте увагу не на зовнішній вигляд, а на якість стирання. краще, якщо гумка буде білого кольору, м'якою. Гумкою на кінчику олівця користуватися не варто.
- Закладки для книг (на вибір дитини).
- Фарби (акварель), досить 12 кольорів (не купуйте неякісних, адже вони мають неяскраві кольори і швидко засихають; краще придбати медові фарби); пензлики різного розміру (2шт.); палітра та склянка-непроливайка для води.
- Альбом для малювання вибирайте не товстий. Аркуші в ньому не повинні бути глянцевими, краще нехай будуть шорсткими і не дуже тонкими. Такий альбом підійде для малювання і фарбами, і олівцями. Зверніть увагу, щоб в альбомі був продуманий засіб зручного відривання аркушів (найчастіше це мікроперфорація). Альбом можна замінити папкою з окремими аркушами 
- Папка для праці (добре буде, якщо оберете папку на "блискавці", тоді її вміст буде надійно закриватися).В папку кладемо: пластилін середньої м'якості і все приладдя для нього (дощечка, стеки). Дощечку бажано окремо загорнути (наприклад, покласти у файлик), щоб після роботи з пластиліном його залишки не забруднювали інших речей;кольоровий папір та картон (бажано різних форматів - А4, А5). Краще купувати набори, де аркуші не скріплені між собою;клей ПВА з пензликом та клей-олівець (купуючи клей-олівець, не соромтеся перевірити його на "липкість", запах); ножиці із закругленими кінцями (мають бути по руці дитині, гострі і зручні у використанні. Бажано наявність захисного ковпачка), невелику упаковку вологих серветок. Нехай діти привчаються до охайності в роботі. Матеріальні можливості у кожній сім'ї різні, але слід пам'ятати, що до школи діти ходять не на показ речей, а в першу чергу, вчитися.

Успіхів!


Немає коментарів:

Дописати коментар